mandag den 10. december 2007

Bundfald

- forbinder man vel med noget negativt? Men at noget bundfælder sig er vel positivt? Og at gå i dybden er da vist meget godt!

For nyligt hørte jeg et oplæg om den elektroniske skoletaske udviklet på Katrinebjerg i Århus. Denne eBag er en Bluetooth-enhed, der indeholder alt skolemateriale i elektronisk form.
Oplægsholderen fremhævede, at man som en sidegevinst jo også undgik at noget blev glemt på bunden af tasken, fx beskeden om næste forældremøde - uuups det er i aften! Det er da alletiders opfindelse, men uanset om det er fysisk eller elektronisk vil der være ting, der synker til bunds. Noget for at bundfælde sig og virkelig gøre indtryk og andet for at blive i mørket. Tænker jeg.

Og her er vi så ved de 23. På vej ind i ugen med opgave 10 - hvad har så gjort mest indtryk på mig alias Lille Frø?

Det har været udfordrende og sjovt! Og nu skal jeg nemlig huske den med det sjove, for jeg så at Martin kommenterede et sted, at det var der ikke så mange der havde skrevet. Så nu skriver jeg det med stort: Hvad har så gjort mest indtryk? Det er at blogge! Det har jo været rigtig godt tænkt at have en blog som omdrejningspunkt, erfaringsopsamling og alt det der. Og så bliver man igen igen mindet om hvor mange kreative mennesker man er omgivet af - og hvor forskelligt det kommer til udtryk.

Så i tillæg til den tid man skulle bruge på at lave opgaver, så kunne der komme en lille pose med timer til:

  • gåpåopdagelseidinekollegersblogs. Jo - helt ærlig - man laver jo ikke en blog for at den skal falde ned i mørket og ikke blive set, vel?

Nå, ok - vores blogs har været et 23tingredskab, så det er måske nok lidt anderledes.

Mens vi har arbejdet med 23forløbet har jeg været i gang med at planlægge det nordiske projekt "At sætte spor". Her tænker vi på hvordan børn kan sætte spor på biblioteket, men også at et biblioteksbesøg gerne skulle sætte spor hos børnene.

Man vil jo altid gerne formidle hvad man er optaget af - og her kom gaven så via 23ting - man laver da en fællesblog! Og ellers bruges der løs af de andre erfaringer vi har fået med google-docs etc. 4 af deltagerne er nemlig med i 23tingnordjylland.

Så nu har jeg lavet en Leaving Marks blog og inviteret alle de andre nordiske deltagere som medforfattere og bidragsydere iøvrigt. Det er da snildt! Og os fra dk har tilbudt at være superbrugere ;)

Fra min tanketank vil jeg afslutte med, at det der har været super, har været fællesskabet - også ud over kommunegrænsen. Til dagligt kører vi jo ud af mange spor i fuld fart, her har vi befundet os på det samme.

Det må da sætte spor!
I må meget gerne kikke inden for - der er døgnåbent hos:
http://tlhjoerring.blogspot.com/
http://leavingmarks.blogspot.com/
God jul til alle 23tingdeltagere - her er en sjov blogidé fra en kollega i syd: http://julisydslesvig.blogspot.com/

Bloggehilsen fra Lille Frø
Tone Lunden
Hjørring Bibliotek






Ingen kommentarer: