mandag den 14. januar 2008

23 ting set fra Aars

Julen er veloverstået, de sidste gaver er byttet, og nytårskuren er påbegyndt. Ja det er altså det der sidder på mine sideben der hentydes til. Næppe at sammenligne med Dronning Margrethes kur.
23ting Nordjylland here I come... Ja det kunne såmænd godt være mit nytårs forsæt. Fordi det er sådan jeg føler det. Jeg glæder mig til de næste par uger.
Det har da været dejlig at sætte mig til rette her og begynde ny læring. Tænk jeg kan sidde her og lære i mit eget tempo. Jeg behøver ikke ud i noget vintervejr.
Jeg syntes det har været fedt indtil videre at være med på vognene. At kunne sige til min 16 årig søn der er en ørn til "The Piratbay" og Torrent og andet godt: Øh hvorfor laver du ikke bare din egen iGoogle-side...
Der har været en del jeg kendte i forvejen, f.eks. Messenger, Skype.
Jeg har været inde på Myspace og lagt et par billeder ind, måske har jeg faktisk nogle venner der gider lede efter mig... Men ellers er muligheden for at få nye venner stor...herlig legeplads.
Problemet med 23ting, er at jeg glemmer tiden og bruger meget tid med at lege og udforske nettet. Jeg regnede med at bruge 1½ time om ugen derpå, men godnat min lue... jeg bruger meget mere tid. Fordi konceptet fanger en barnlig sjæl som mig... Jeg udforsker, leder og prøver selv at lave pingviner, klokker osv. Og hele ideen med 23ting er jo også "Leg dig til læring"
Det er en gave til os her i biblioteksverdenen. Vi bliver dagligt bombarderet med oplysninger, kursustilbud, nye møder og vi kan nemt glemme at melde os til noget pga travlhed. I 23ting bliver der serveret lige foran os, og samler vi det op er vi godt rustet til at snakke med knægtene nede i børnehjørnet om at vi kan Podcaste eller vise dem muligheden for at lave egen huskeseddel under MyLibrary.
Det jeg så har syntes var lidt svært var egentlig bloggen. At smide mine hæmninger og bare skrive. Det lå ligesom altid i baghovedet, at nogen kunne kigge på. Så jeg tror rent faktisk at min blog nærmer sig grænsen til det kedelige. Ikke de store impulsive vendinger eller visdomsord, nej lidt mere KedeligKarin ned på jorden ord... Og det var ikke meningen, men jeg havde svært ved at smide den kåbe i det offentlige rum...
Til slut er der vist kun at tilføje "Længe leve 23tingeNordjylland" og til jer der ikke har lavet alle opgaverne: Gør det... fordi I bliver så meget mere klædt på web-teknologisk...

Hilsen fra
Karin Knudsen
Aars Bibliotek
http://karinknudsens23ting.blogspot.com/

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Karin
Det er et godt indlæg - det dækker vores glæde/frustration over det spændende tilltag!