mandag den 12. november 2007

”Og det med tiden – det finder man jo altid, hvis det er nødvendigt!”


”Og det med tiden – det finder man jo altid, hvis det er nødvendigt!”
Dette citat af en af medarbejderne ved Arden Bibliotek er symptomatisk for personalets indgang til nye tiltag, og altså også til 23tingnordjylland.
Når jeg præsenterer noget nyt, som jeg som regel er ganske optaget af og brænder for, kan jeg da godt se, at man tænker ”Åh nej, hvad har hun nu fundet på, det finder jeg aldrig ud af, hvordan skal jeg få tid til det”.
Men det varer kun ganske kort, for nysgerrighed og trangen til at være med er meget kendetegnende for hele personalets indstilling.
Og således også med 23tingnordjylland.
Så vi kastede os alle ud i kurset med fuld kraft. Vi har leget og grinet rigtig meget, hjulpet hinanden og været utrolig stolte af, når tingene lykkedes.
Jeg har som tovholder forsøgt at være lidt længere fremme og har da også været i stand til at hjælpe lidt, men efterhånden ånder de andre mig i nakken, og her på det sidste er de simpelthen ved at tage føringen.
En sidegevinst er familiens og vennernes forundring over alle de nye ord og begreber, der strømmer ud af munden på os. Se det ta´r kegler, især over for de voksne børn!
Det gode undervisningsmateriale har en stor del af æren for det gode forløb. Det er et virkeligt gennemarbejdet og flot tilrettelagt kursus, som er instruktivt og spændende. Især vil vi rose videoen til den sidste opgave med del.icio.us. Det er en suveræn måde at lære på.
Vi bøjer os i støvet for undervisningsteamet i Aalborg. Det her gør I altså godt!
På nuværende tidspunkt har vi så lært en del af de nye ting, der er tilgængelige på nettet, og de er både nyttige og brugbare, men det er også begyndt at føles lidt uoverskueligt, så håbet fremover er, at vi på en eller anden måde lærer at kunne overskue og kæde det hele sammen.


Mange hilsener til alle deltagere
Fra Annebeth, Bente, Lis og Marianne
Mariagerfjord Bibliotekerne, Arden afdeling.

1 kommentar:

Inger sagde ...

Smukt! I Aalborg får gutterne røde ører! Martins kan jeg ikke se :)Men uden at lave en forening til gensidig ros og beundring kan jeg vel sige at respekten for indsatsen er gensidig!